Wednesday, October 15, 2008

Prieteni


Un cuvant utilizat foarte utilizat in viata de zi cu zi.....  Daca intrebi pe cineva ce este un prieten iti va spune vesnica si repetitiva poezie : cineva care sa fie acolo cand ai nevoie de el, o persoana pe care sa poti conta. Frantura aceasta de conversatie (auzita intr-un parc din minunatul nostru Bucuresti) este cea care m-a pus pe ganduri " - Cineva mi-a spus ca: Frieds are like baloons, if you let them go, the'll fly away " , ( Si cum nu-mi place de regula sa citesc fraze in engeleza in mijlocul unui paragraf in romana, si viceversa , am sa si traduc fraza respectiva "prietenii sunt ca baloanele, daca le dai drumul vor zbura in departare", desigur ca un balon romanesc va ateriza usor pe pamant, dar sa nu uitam ca mai exista si baloanele umflate cu heliu (cum mai vedem prin filme, sau mai nou prin hipermarket-uri), ei bine, in mod evident tocmai despre acele baloane e vorba aici. Interesant, hai sa analizam oleaca aceasta definitie data prieteniei : practic daca nu pastrezi contactul cu o persoana, ea inceteaza sa-ti mai fie prieten, ajunge in stadiul de amic, apoi degenereaza in cunostinta, pentru ca mai apoi sa te intalnesti intamplator cu ea pe strada si sa-ti dai seama ca nu o mai cunosti deloc, deci se poate ajunge chiar la stadiul de necunoscut, de strain. Ei bine, eu nu sunt de aceeasi parere. Consider ca un prieten adevarat desi rar, dar nu inexistent, e o persoana cu care inainte de toate ai o conexiune, cu care  esti pe aceasi lungime de unda, asta mi se pare cel mai important.Sunt lucruri mai importante decat vorbele in vant, sau decat  ticurile enervante (cu care insa ajungi sa te obisnuiesti la un moment dat), dar nimic nu gasesc mai important ca o punte de legatura intre doua suflete, punte, conexiune care atat timp cat sufletele nu se schimba, cat timp  cresc si sunt "pe aceasi lungime de unda", cat timp au aproximativ aceeasi scara de valori, acea conexiune nu se va intrerupe, oricat de mult timp va trece, oricat de multe intamplari le-ar presari viata in calea unor prietenii, caci prietenia e mai mult decat "asculta-ma si pe mine cum ma miorlai" , sau "vino cu mine la cumparaturi" sau pune-ma  prezent la cursul X, doar suntem prieteni, nu? " ....... cel putin.... cel putin eu asa cred.

Dati-mi in cap, dar eu cred ca daca pur si simplu nu ai chef sa iesi, un prieten te va intelege;

Dati-mi in cap dar eu cred ca daca nu vorbesti timp de 3 luni cu cel mai bun prieten al tau, asta nu inseamna ca nu mai este cel mai apropiat de sufletul tau, ci doar ca nu e pus la curent, fi sigur ca te va apuca un dor de a afla cum el priveste lucrurile , cum priveste o problema, si cand il vei suna, chit ca e prima data dupa 4 luni, va fi bucuros sa te auda, si va fi incantat sa te ajute....

Dati-mi in cap dar asta cred eu despre prietenie .........

No comments:

Post a Comment